
Egységes parkolóplatform a parkolási applikációk zűrzavara ellen
A brit kormány bejelentette, hogy egy „mindenre kiterjedő” alkalmazást kíván bevezetni a parkolási díjak kifizetésére, amelynek célja, hogy véget vessen a jelenlegi rendszer kaotikus helyzetének, ahol a gépjárművezetőknek számos különböző platformot kell letölteniük ahhoz, hogy parkolni tudjanak. A közlekedési minisztérium közlése szerint a jövőben a sofőrök bármelyik népszerű parkolási alkalmazást használhatják majd a díjak kifizetésére, ahelyett, hogy minden egyes új parkolóhoz újabb appot kellene letölteniük. A Nemzeti Parkolási Platform (NPP) eddig próbafázisban működött, de mostantól egy ipari szövetség irányítása alá kerül, hogy kiterjeszthessék az Egyesült Királyság-szerte, bár csak azokhoz a parkolókhoz és alkalmazás szolgáltatókhoz, akik csatlakozni kívánnak a rendszerhez.
A gépjárművezetők érdekvédelmi szervezete, a RAC üdvözölte a kezdeményezést, de hangsúlyozta, hogy ahhoz, hogy valódi változást érjen el a sofőrök életében, szélesebb körű elfogadásra van szükség. Rod Dennis, a RAC vezető politikai szakértője elmondta, hogy „a parkolás díjának megfizetése az egyik legegyszerűbb feladat kellene, hogy legyen, amit egy sofőr végez, de az utóbbi években a helyzet sokkal bonyolultabbá vált”. Hozzátette, hogy ha a Nemzeti Parkolási Platform segít eltávolítani ezeket a nehézségeket, akkor az mindenképpen üdvözlendő lépés. Azonban a rendszer sikeréhez elengedhetetlen, hogy minél több parkoló üzemeltető csatlakozzon.
Az NPP keretében a sofőrök bármelyik főbb parkolási alkalmazáson keresztül fizethetnek a programhoz csatlakozott parkolókban. Ez azt jelenti, hogy például egy Ringo alkalmazást használó parkoló is elfogadja a JustPark applikációval történő kifizetéseket. A kormány ígérete szerint ez véget vet a „több alkalmazás letöltésének kényszerének”, és rugalmasabb parkolási élményt kínál. A próbaidőszak során tíz helyi önkormányzat vett részt Angliában, és a kormány tájékoztatása szerint több mint félmillió tranzakciót bonyolítottak le ebben az időszakban. Az NPP hamarosan további helyi önkormányzatokat is be kíván vonni a rendszerbe, és nyitott a magánparkolók és helyi hatóságok számára az Egyesült Királyság területén.
A program irányítása mostantól a Brit Parkolási Szövetség (BPA) kezébe került, amely a parkolási szektort képviseli. Andrew Pester, a BPA vezetője elmondta, hogy „a mai bejelentés hat évnyi elkötelezett munka eredménye, amely a parkolási szektor részéről a parkolási díjak megfizetésének egyszerűsítésére irányult”. Hozzátette, hogy a BPA már a kezdetek óta támogatta a Nemzeti Parkolási Platform létrejöttét, így örömmel látják a fejleményeket.
Bár a BPA átveszi a platform működtetésének költségeit a kormánytól, azt állítják, hogy ez nem fogja megemelni a díjakat a sofőrök számára. Egy szóvivő a BBC News-nak elmondta, hogy „éppen ellenkezőleg, úgy gondoljuk, hogy ez növelni fogja a versenyt a szolgáltatók között. Nem számítunk parkolási díjak emelkedésére.”
A parkolási rendszer átalakítása mellett más, a közlekedéssel kapcsolatos kérdések is napirenden állnak. A helyi hatóságok, mint például a Surrey Heath Borough Council, komoly anyagi nehézségekkel küzdenek, és 4 millió font extra bevételt kell találniuk évente a hitelek kamatainak fedezésére. Emellett Southamptonban a vízvezeték-hálózat egyik hibájának javítása miatt széleskörű forgalmi zűrzavarra lehet számítani. A rendőrség által elindított projekt keretében videókat is be lehet küldeni, ahol a sofőrök más gépjárművezetőket jelenthetnek fel. A városi tanács a közelgő ülésén fontolóra veszi a parkolási díjak csökkentését a város egyes részein, ami szintén hozzájárulhat a közlekedési zűrzavarok enyhítéséhez.
