8 egészségügyi probléma, amit elkerülhetsz, ha minden nap eszel paprikát

Úgy tűnhet, hogy egy újabb zöldség hozzáadása a napi étrendhez nem nagy dolog, de ez nem teljesen igaz.

A zöldségek sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, amelyek egészséges tápanyagokkal látják el a szervezetet, és még néhány csúnya egészségügyi problémát is megelőznek.

1. Vashiány

A paprika jó vasforrás, és gazdag C-vitaminban, ami segíti annak jobb felszívódását. A vashiány a vérszegénység egyik leggyakoribb oka. Azok, akik ebben szenvednek, gyakrabban érzik magukat fáradtnak, gyengének.

Az alacsony vasszint a nyugtalan láb szindróma (egy súlyos alvászavar) kockázati tényezője is. A paprika rendszeres fogyasztása segíthet megelőzni ezeket a problémákat, különösen, ha magas vastartalmú ételekkel, például hússal vagy spenóttal kombinálod.

2. Szemproblémák

A paprika nagy mennyiségű karotinoidokat és A-vitamint tartalmaz, amelyek megőrzik a szem egészségét. Megvédik a retinát az oxidatív károsodástól, sőt csökkentik az időskori szembetegségek, a szürkehályog és a vakság kockázatát.

3. Sérült bőr

A C-vitamin fontos szerepet játszik a kollagén termelésben is, amely fiatalon és egészségesen tartja bőrét. Ha hiányában szenved, nagyobb az esélye a száraz és ráncos bőr kialakulásának. A C-vitamin hiánya könnyű zúzódásokhoz és lassabb sebgyógyuláshoz is vezethet.

4. Szívproblémák

A lizopen a paprikában található karotinoidok egyike. Hozzájárul a szív- és érrendszer egészségének javításához és a stroke megelőzéséhez. A vérnyomás szabályozásával és a koleszterinszint szabályozásával megőrzi a szív egészségét.

5. Visszér

A kapszaicin a paprika aktív összetevője. Antioxidáns, antimutagén, antikarcinogén és immunszuppresszív tulajdonságokkal rendelkezik, és segíthet megelőzni az új visszér kialakulását, ha rendszeresen fogyasztja ezt a zöldséget.

6. Gyenge csontozat

Egy közepes kaliforniai paprika az ajánlott napi mangánmennyiség 6%-át tartalmazza. Ez az elem a cinkkel és a rézzel együtt elengedhetetlen a csontok egészségéhez. Ezenkívül a C- és K-vitamin gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik, és segíthet megelőzni a csontritkulást.

7. Emésztési problémák

A paprika jó élelmi rostforrás. Támogatják a bélrendszer egészségét, sőt bizonyos gyomor-bélrendszeri rendellenességeket is megelőznek. Az élelmi rostok, valamint az a tény, hogy a paprika körülbelül 90%-a víz, szintén segíti a fogyást.

8. Gyenge immunrendszer

100 gramm paprika az ajánlott napi B6-vitamin mennyiség 17%-át tartalmazza. Támogatja az immunrendszert, hiánya pedig megakadályozhatja, hogy a szervezet elegendő antitestet termeljen a fertőzések leküzdéséhez.

Szóljon hozzá!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.